Mardröm

Jag som hade tänkt gå in här mitt i natten ( har vaknat 5 ggr de senaste 2 timmarna) för att skriva av mig lite och få positiv energi, så möts jag av bittra människor som MÅSTE hitta ngt att klanka ner på. Ae, skakar av mig eran negativa energi och börjar om på nytt, glad som en sol :D Tur min mamma har lärt mig vad jag ska bry mig om och vad som är värt att lägga min energi på .

Men åter till det som de faktiskt skulle handla om, brukar sällan ha mardrömmar men nu inatt, fy fan säger jag, vågar inte ens somna om nu igen, vill inte somna om igen. Det var helt sjukt och varje gång jag vaknade grät jag som ett litet barn, ville bara ta upp Theo och lägga honom intill mig. Ja mardrömmen handlade om Theo och oss som familj, det var någon psyk människa som ville ta Theo från oss och ville skada honom och oss, mig och robban alltså, vi bodde i en lägenhet någonstans med stor balkong, längs med balkongen var det massa fönster, ni som känner mig, typ som vi bor nu fast mycket större, aa första gången i mardrömmen låg hela familjen och sov och jag skulle gå upp för att titta till Theo och samtidigt gå och kissa, och när jag går förbi vardagsrummet så ser jag att det står någon ute på balkongen med en stor kniv, jag springer in och plockar upp Theo och väcker Robban som ringer polisen och jag ringer min mamma och pappa, alla kommer inom 10 min typ, polisen får tag i galningen på balkongen och han sätts i fängelse, så vi tror att allt är frid och fröjd, självklart var vi rädda en lång tid framöver och jag vägrade vara själv, så mamma tog ledigt från jobbet och var med oss varje dag, och en dag efter 2 veckor så står mamma och gör mat och jag sitter och leker med Theo på vardagsrums golvet så sneglar jag mot balkongen och där står han igen med sin stora kniv och typ hånler mot oss! Jag gapskriker till mamma och hon rusar ut hit och tar upp Theo och hämtar ett basballträ jag ringer polisen igen och berättar allt och mamma ringde Robban och min pappa, samma sak här de kom snart och idioten på balkongen blir ännu en gång tagen, han blir nu inspärrad i en cell för att han är psykiskt sjuk och är tydligen en väldig fara för samhället, varför han vill åt oss har jag ingen aning om, detta händer kanske 6-7 gånger och sista gången är vi ute på gården och leker med Theo, jag Robban och Theo, vi ser att en man är på väg mot oss med en huva över huvudet och vi ser att han har en kniv som sticker ut lite från tröjan, vi har fått överbeskydd eller vad det kallades i drömmen så vi behövde bara trycka på en knapp så kom polis och allt sånt där, vi tröck och tröck och vi hann springa upp i våran lägenhet, han var som besatt, helt plötsligt var han på våran balkong igen, denna gång kunde inte polisen bara gripa honom, han var fullt påpackad med sprängningsmedel som kunde spränga hela vårat hus, han sa typ: ge mig barnet, ge mig barnet! Jag grät och grät och höll i Theo så hårt att han knappt kunde andas. Robban hade fått nog och skulle gå ut på balkongen för att döda honom en gång för alla så han försvann ur våra liv, precis när Robban ska öppna balkongdörren så vaknar jag igen, grät som en dåre när jag vaknade, bredvid mig låg Robban och snarka och jag hörde Theo i sin säng, jag är kissnödig och trött men vågar varken gå upp eller somna om igen :'( jävla mardrömmar att ställa till det. Fan, okej att ha en mardröm om mig eller så men att drömma om sitt barn är fan det värsta jag varit med om. Snälla Gud jag ber dig, låt mig få somna i lugn och ro och drömma fina drömmar. Tack på förhand! Jag får nog ta risken att kissa i sängen, för upp det kommer jag inte gå. Och jag hoppas någon kan ses med oss imorgon för som jag känner nu så kommer jag inte ens våga vara hemma själv med Theo :/

Shit vad rädd jag blev, Theo skrek till nyss, 2 sekund typ, undra om han också drömde något. Lilla plutten, åh låt denna natt ta slut snart.


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

drömmen symboliserar säkert din oro och din smärta att förlora något som betyder mer än dig själv.

Du kommer väl ihåg....man blir en tigermamma och med det kommer mycket ansvar på ens axlar och i det undermedvetna bearbetas det. Får prata mer om allt senare....älskar dig.

2012-09-06 @ 06:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0