Jävlar !

Vilket ståhej det blev bara för jag skrev ngt om lösa saker vi kvinnor kan använda, jag visste inte att bittra människor läste min blogg så säg gärna vem du är:) Nu är det så att detta är min blogg och jag skriver mina tankar, jag har flera bekanta som jag vet använt upp barnens pengar (föräldrapenning och bb) på att göra naglar och löshår och sen stått där och inte kunnat betala sina räkningar, är det rätt, NEJ inte alls enligt mig.

Jag tycker det är en väldig skillnad mellan att ha mascara på sig då och då än att allt ska vara så fejk som möjligt! Jag försökte göra en positiv grej av det och säga att vi kvinnor ska vara stolta och vackra utan allt detta tjafset vi kan köpa, men du som var lite bitter verkade inte ta det på rätt sätt alls.

Sen kan jag förstå och acceptera de som har allt detta "fejk" på sig om de inte trivs med sig själva och verkligen avskyr sitt utseende, eller kanske vill vara extra häftig på en fest eller bröllop osv. Undrar verkligen varför alla människor letar fel, det är väl klart jag inte riktade detta med lösfransar mot mammor eller tjejer överlag som inte har några riktiga fransar själva eller så, likaså de tjejer som inte har hår av någon anledning självklart skulle jag inte klandra dom på något vis ifall de hade löshår eller peruker! Lite kan du väl tänka själv. Jag skrev ju faktiskt att jag inte förstod mig på mammor som slösar så mkt pengar på sig själv istället för på sina barn! Jag tyckte det kom som en naturlig sak att lägga mer på Theo och på en helhet som familj istället för att vara som jag var innan och bara hade mig själv att handla till. Och sen så är det ju så att de flesta är inte jätte rika när de har föräldrapenning men har man en livsstil med att gå och fixa naglarna och ha löshår osv och har råd att lägga pengar på sitt barn också och få ihop det med räkningar och är en sån människa som gillar att ha fejkade naglar osv så får ni/du/dem jätte gärna ha det! Svar nog? Herregud säger jag bara, sluta läsa min blogg om du tyckte det jag skrev var så jävla hemskt! Jisses!

En mamma med lite mascara ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar att läsa din blogg men det där inlägget var inte så charmigt faktiskt och man måste väl kunna ta kritik om man har vissa åsikter. Du kanske borde sluta skriva då om du är då känslig för att få kritik. Ingen bra kombo direkt. Och bara för att man har barn så ska man läggs så lite dom möjligt på sig själv?? Det märks att du är "nymamma" får se om du säger samma sak efter andra eller tredje barnet.. :)

2012-09-06 @ 08:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0