Heldag

Jag, Theo och min vän Lisa och hennes son James åkte iväg vid 9 snåret imorse till ett shopping center, vi åt frukost ( kaffe för mig) sen åt våra små, sen somna våra små och Lisa och jag kollade i alla butiker och shoppade en varsin tröja , det är ju faktiskt inte ofta man handlar till sig själv när man är förälder tycker jag, ja jo sen finns de väl de mammor som lägger hur mycket som helst på saker till sig själv, lösa saker, löshår, lösnaglar lösfransar ja diverse prylar, men jag har aldrig förstått mig på det där krimskramset , tycker man ska se ut som man är skapt:) sen tycker jag väl det är viktigare att Theo får massa saker och att vi som familj kan göra lite extra än att lägga pengar på mig själv! Men idag blev det en välförtjänt tröja som jag faktiskt kan ha! Inte för liten inte för stor, utan helt perfekt! Vi var där en hel dag och kom hem igen runt halv 3. Nu ska vi äta lasagne med sallad och sen krypa upp i soffan och kolla på tv, har så ont i huvudet så jag ska bara chilla och busa lite med mina grabbar emellanåt!

Mixat inlägg men så blir det när man inte skrivit något på en hel dag!


Kommentarer
Postat av: En som undrar

Varför använder du mascara om du tycker man ska vara som man är skapt då? Nagelack?

2012-09-05 @ 20:18:46
Postat av: Daniella

Nu skrev hon ju lösfransar, lösnaglar, löshår. Inte smink.

2012-09-05 @ 20:46:19
URL: http://daniellagoretti.blogg.se
Postat av: linda a

En som undrar: Läs innan du skriver dumma pucko!

2012-09-05 @ 20:51:13
Postat av: ??

Eh.. Det var en fråga. Kallar man någon för pucko för det?! Väx upp! Har man en blogg så får man räkna med att folk ställer frågor eller kommenterar.
Och så vitt jag vet är mascara också "löst" och så finns det mammor som faktiskt inte tål smink och bara kan använda lösögonfransar! Men man är väl en dålig mamma för det antar jag! Och en del har ju faktiskt pengar då det både räcker till familj, barn och "krimskrams"

2012-09-05 @ 21:01:33
Postat av: ??

Eh.. Det var en fråga. Kallar man någon för pucko för det?! Väx upp! Har man en blogg så får man räkna med att folk ställer frågor eller kommenterar.
Och så vitt jag vet är mascara också "löst" och så finns det mammor som faktiskt inte tål smink och bara kan använda lösögonfransar! Men man är väl en dålig mamma för det antar jag! Och en del har ju faktiskt pengar då det både räcker till familj, barn och "krimskrams"

2012-09-05 @ 21:01:33
Postat av: Lisa

Man behöver inte dra allt över en och samma kant. Det finns mycket som skulle kunna räknas in i kategorin "löst". Vi tolkar det alla på olika sätt!

Alla har vi olika åsikter om saker och ting. Vissa lägger mer pengar på sig själva och sin livsstil än på sitt barn/familj.
Andra sätter barnet först i alla avseenden. Vissa kombinerar det på olika sätt. Alla gör det som passar sig och sina värderingar bäst. Bara att gilla läget, och gör man ej de så behöver man inte bry sig alls. Thats it!

2012-09-05 @ 22:11:11
Postat av: Anonym

Fruktansvärt provocerande inlägg faktiskt! Alla lägger pengar på olika saker men detta inlägg så får ju mammor som unnar sig själv något fan för det. För det ska man ju absolut inte göra som mamma. Speciellt inte "lösa" saker. Otroligt klantigt skrivet. Tycker du ska skita i vad andra lägger pengar på för att få känna sig fina.

2012-09-06 @ 08:00:06
Postat av: Anonym

Fruktansvärt provocerande inlägg faktiskt! Alla lägger pengar på olika saker men detta inlägg så får ju mammor som unnar sig själv något fan för det. För det ska man ju absolut inte göra som mamma. Speciellt inte "lösa" saker. Otroligt klantigt skrivet. Tycker du ska skita i vad andra lägger pengar på för att få känna sig fina.

2012-09-06 @ 08:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0