KAN INTE SOVA :(

Karln ligger och snarkar och jag kan verkligen inte sova, fan säger jag bara, graviditet är konstigt, nyss kunde jag somna vid 8 halv 9 på kvällarna, och senaste veckan har jag legat vaken till 2-3 på nätterna, och bara lyssnar på min mans snarkande och bebisen knuffande i magen. Men hur roligt är det egentligen att sova när man vaknar varje halvtimma för att gå och kissa, ändra sovställning, byta sida på sängen, man får kärringhetta, drömmer mardrömmar, får en jävla kramp i vaderna (mest i vänster) och har en bebis som buffar så hårt där inne ibland att man vaknar av det, hur kul låter det? Inte så värst va. Och inte nog med det, jag har fått en jäkla halsbränna! Har någon av er haft det vid graviditet, och vad gjorde ni åt det ? Finns det några tabletter eller så som man kan ta vid graviditetshalsbränna eller om man använder samma som vid vanlig halsbränna kanske ? TIPS tack!

Nattinatt!


Fick denna fina blomlåda av mamma häromdagen, så himla vårig och fin, den pyntar våran nu nakna balkong, har sålt av med ett caféset som vi hade, men ska inom snart köpa nytt :)


Kommentarer
Postat av: linda

Ja hade halsbränna från vecka 15 tills tyra Föddes.. ja åt novalucol, (tror jag det stavas) , o dom var jättebra. Gick över direkt.. graviditeter är hur mysiga som helst , FRAM TILL sista månaden, da är det bara en pina :) men du klarar det, inte långt kvar nu ..

2012-03-22 @ 06:48:10
Postat av: Clara

Halsbränna är inte kul! Fråga på Apoteket för det är inte alla tabletter man får äta mot halsbränna när man är gravid. Kommer inte ihåg vad det hette som jag köpte. Ses snart? Kram

2012-03-22 @ 11:09:40
Postat av: Malin Björn-Holopainen

Testa novalucol. De levde jag på :)

2012-03-22 @ 20:29:28
URL: http://Malinbh.devote.se
Postat av: Carro

Jag drack gaviscon stup i ett de sista månaderna och det funkade skit bra. Men det smakar inte så gott.

2012-03-23 @ 15:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0