Nusse

Nu är julen utstädad och vardagen börjar ta fart tänkte jag precis skriva, men icke! Jag har inget heltidsjobb och skolan är slut, så idag trodde jag att det var onsdag tills min samordnare på jobbet ringde och frågade om jag kunde jobba imorgon(torsdag alltså sa hon)  , blev helt paff, är det redan onsdag liksom, herrejissis. Min karl har varit hemma nu i över en vecka och man blir verkligen bortskämd med det, det är så himla mysigt att ha honom hemma och man hinner göra så mycket saker ihop som man annars inte hinner. Men idag åkte han till jobbet och jag saknar honom redan, jag är en tönt :) eller så är det för jag är gravid, för egentligen brukar jag gilla att vara själv på mornarna och dagarna och få göra min saker ifred, men just nu vill jag bara vara med min pojkvän och mysa.

Magen växer hela tiden och skruttungen sparkas och vänder på sig hela tiden, det är så himla mysigt att känna och hör och häpna, jag såg på magen när den skuffade omkring, as coolt!

Imorgon fyller min mamma år och det blir att fira henne lite till helgen ! Jag tror hon blir 27 år , det är vad hon säger iallafall ;)

Ha en fin dag och hoppas alla haft en bra start på 2012, det har jag :)

Förresten, ni som läser och har barn, eller är gravida, hur långt inpå graviditeten jobbade ni eller har tänkt att jobba ?
Jag tycker redan vissa saker på mitt extrajobb är jobbigt, jag jobbar inom äldrevården, så jag udrar egentligen hur länge jag kan jobba där :) jag är i vecka 25 nu så de är ju en bit kvar.




Kommentarer
Postat av: nea

Under graviditeten frossade jag rejält haha. Ammar man går man ofta ner allt på ett par månader. Men jo, får äta fast att jag inte känner mig hungrig. Jag äter ju maten om den står framför mig :-)

2012-01-04 @ 12:11:37
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Daniella

Jag jobbade min sista dag den 7:e juli... Orkar inte räkna vilken vecka jag var i :)

2012-01-04 @ 13:04:36
Postat av: Malin Björn-Holopainen

Lyssna på kroppen. Själv blev ja sjukskriven tidigt pga foglossning så ja fick inte jobba. Vissa orkar jobba hela grav medan andra inte alls gör de. Men du ska ju va försiktig med lyft o sånt så har du ont är de bättre att låta bli annars kan duförstöra kroppen. 2 månader innan kan du få graviditetspenning om du har ett tugnt arbete. Annars kan du även ta ut föräldradagar 2 månader innan bf

2012-01-09 @ 01:34:39
URL: http://Malinbh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0