ekonomi

Jag kom på en sak precis, satt på nelly och tänkte skicka efter en skjorta.... HUR ONÖDIGT ?! köper jag en i storlek 42/44 nu så kommer den passa MAX 1 månad till, och när bebis har kommit ut så kommer jag ju definitift inte vara såhär "formig" längre haha. Och så ska jag börja tänka på mina inköp eftersom min inkomst inte längre ligger på 10-12 tusen i månaden, utan kanske på 2-4 tusen i månaden, så det blir min karl som får stå för räkningar och sånt ett tag framöver. Så nu måste jag sätta stop på mitt köpberoende för jag behöver verkligen ingenting ? det enda i klädesväg som jag behöver är nya mammaleggings då och då, för dom går sönder i grenen, kanske för att jag fått för feta lår, eller för att det är dåligt material, mammaleggings om något borde ju vara i starkare material tycker jag.  Så jag måste försöka påminna mig om att jag inte behöver den där snygga tröjan för 500 kronor, inte ens den där snygga tröjan för 50 kronor!!!

Ville bara få ur mig, ibland behövs saker skrivas för att man själv ska fatta !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så bra tänkt...vänta tills behovet uppstår..köpa för köpandets skull är bara nöjestrippar för att man har trist...puss

2012-01-06 @ 07:33:02
Postat av: Malin Björn-Holopainen

Ja köpte mammaleggins på polarn o pyret. Dom är lite kraftigare och håller jättebra. Lite dyrare men helt klart värt de :)

2012-01-09 @ 01:30:26
URL: http://Malinbh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0