det här med att den ska ut....

Redan inne på vecka 2 på det nya året, det kommer gå så fruktansvärt snabbt så det inte finns, tills vi är där alltså, tills våran son kommer, han är beräknad att komma vecka 17 , och nu är det 2, alltså bara 15 veckor kvar, det går så jävla fort. Herregud!

Är det många av er som varit rädda under er graviditidet ? Alltså någon sorts rädsla, att inte få tillbaks era kroppar, att inte kunna amma, att tro att man inte ska klara mammarollen, just att föda ut erat barn, eller vad som helst ? Jag får som blixtar i huvudet ibland när jag kommer på att lillen ska ut också, han kommer ju inte alltid ligga i min mage och mysa, den ska ur mig också, och när jag väl tänker på det så blir jag livrädd, kommer jag spricka, kommer jag hinna få bedövning och allting som jag vill, kommer de ta lång tid eller gå på nån timma, jag är helt enkelt rädd för smärtan och jag gillar inte smärta, min smärtgräns är låg, men samtidigt så säger ju alla att man glömmer smärtan när man ser miraklet, men det vet ju inte jag något om, de är sånt man får se sen, och ett problem till, jag är lite av ett kontrollfreak, och en förlossning är ju verkligen inte ...något man planerar, det kommer ju när det är dags, sen kan man läsa massa och försöka vara psykiskt införstådd i vad som kommer ske, men njae jag tror inte på de, för jag tror ingen förlossning är den andre lik, och sen är ju inte vi människor lika varandra för fem öre heller.... känns som det blev lite luddigt inlägg nu men som sagt var ni rädda för något så berätta gärna om det, och försök lugna mig lite! Jag är också skiträdd över att jag inte ska bli en bra mamma.


Mysmagen och dubbelhakan :D


Kommentarer
Postat av: Lisa

vilken härlig rund mage du har! :D ser nästan större ut än min :P



Angående rädslor.. ja har ställt in mig på det värsta möjliga angående förlossning, och förhoppningsvis så går det bara så mkt bättre än jag trott!



Och angående att inte bli en bra mamma osv, ja ska säga dig att många kommer säga att du gör fel, eller gör si och så! Vissa bakom din rygg och andra till ditt ansikte. MEN det är du som är mamma till barnet, och hur många barn en person som ger dig råd har fött, så känner inte den personen ditt barn så som du gör, och kommer att göra!



Jag är väldigt inställd på att jag uppfostrar mitt barn på mitt vis, osv. OM jag vill ha råd i från någon som har barn eller tros veta mer än mig själv, så frågar jag själv den personen. INGEN ska säga till mig hur jag ska göra med mitt barn.



Låter kanske lite "grymt", men det är den inställningen jag har. Mitt barn, mitt liv. Jag gör det på mitt sätt, då kommer det bli bäst i slutändan tror jag.



Oj, blev en liten novell här.. sorry!

Kram Lisa

2012-01-09 @ 13:14:48
Postat av: linda henriksson

Hej. Ja förstår precis vad du menar. Med första barnet, Alva, Då hade jag inte en aning om någonting.. ja undra över allt, tänkte faktiskt för mig själv "hur fan byter man blöja, hur badar man dom? M.m." .. alvas förlossning tog ca 23 Tim, medans tyras förlossning tog ca 4 timmar allt som allt. Med Alva blev jag klippt o sydd ca 20stygn + sugklocka och med tyra ingenting. Så det ar verkligen skillnad från barn till barn. Men du får gärna fråga något om det är nagot du undrar över. Jag önskar er all lycka till :) Kram

2012-01-09 @ 14:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0