sjukersättning ?

79 dagar kvar till min bf, herregud, jag börjar på riktigt bli nervös nu. Kan inte förstå att jag och Robban ska bli föräldrar. Det kommer bli helt enastående men just nu är det väldigt läskigt också!

Jag är liksom officielt höggravid, vet inte om det känns som det ännu, har dock jätte ont i ryggen, ont vid ljumskarna, magen blir större, och jag har svårt att ta mig upp om jag sitter i badkaret, så okej jag är väl rätt gravid då :P
Något som är positivt är att försäkringskassan ringde mig nyss och sa att jag iaf fick en helt okej sjukersättning om man räknade med det jag har jobbat fram till nu, och det är ju alltid positivt att få en sjukersättning, även om jag inte riktigt vet vad det betyder ? Betyder det att jag får en viss summa de dagarna jag är sjuk eller vadå?? Någon som vet ?

Uppdatering, hon sa nog sjukpenning ? vad menas med det då, haha ?

Kommentarer
Postat av: Linda

SGI, sjukpenninggrundande inkomst kanske? :) Väldigt rörigt det där tycker jag än men de räknar ut det belopp du kommer kunna få utbetalt per dag beroende på tidigare inkomst :)

2012-02-08 @ 12:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0