Wow

Imorse när jag vaknade så hade jag fortfarande känslan av att vilja vara nyttig, har märkt att mycket mer pengar än nödvändigt går till spillo när vi lever som vi gör, och det är ett ännu större problem än min vikt, tycker jag! Så nu blir det ändring här i hushållet, har laddat ner en app där man kan söka efter tusentals recept, så vi säger att vi har kassler hemma men vet inte vad vi ska göra med den, så söker man på kassler och så kommer hundratals recept upp, man kan också söka på gi kassler, lchf kassler, nyttiga kassler recept osv, skit bra. Nu blir det vanlig nyttig husmanskost här i huset, för det där med gi och lchf tror jag inte alls på. Vi ska också försöka göra 5 portioner så man kan äta rester till lunch dagen efter, för lunch för mig är as svårt, mest pga Theo , när ska jag få tiden att laga en ordentlig lunch annars? Vi ska äta mindre portioner, dricka vatten till maten, äta mörkt bröd till frukost, mycket ägg, knäckemackor, och keso och kalorisnål fil med nötter i tex! Kaffe kommer jag inte sluta med, inte för jag tycker det är onyttigt men det tycker säkert någon där ute men så får de vara. Vi ska handla mer frukt och äta minst en frukt om dagen, vi är skit dåliga på det. Och genom frukten får vi sockerberoende i oss lite fruktsocker också som kan stilla sötsuget, jag tycker det är ren bullshit att fruktsocker skulle vara något farligt över huvudtaget. Så mer frukt i skålen här hemma. Och blir vi sugna på kvällen ( oftast då man blir sugen på ngt) så ska man verkligen tänka efter innan, ta ett stort glas citron vatten och se om man känner samma sug efter det, eller ta en frukt istället. Jag hoppas verkligen vi klarar detta, just på grund av att jag inte vill vara överviktig längre, vill till en början gå ner allt jag gått upp det senaste året och sen kan man ta mer och mer, små steg är det som gäller för mig, jag ska ta mig ut på promenad, vare sig det är en mil eller 2 km, det är såhär Theo hatar att vara i sin vagn så det måste vara precis när han ska sova som man får gå ut, annars får man kånka på honom och en vagn och det är varken roligt eller speciellt lätt. Önska mig lycka till för nu vill jag bli av med gäddhäng och extra valkar! :D


Kommentarer
Postat av: lisa

Hejja er! vad heter appen?! Låter som en as bra app ju!! Vi storhandlade igår, och inget onyttigt alls. lr jo, jimmy köpte riskakor.. men han behöver verkligen stilla sitt "kvälls-sug" vill typ ha chips varje kväll. men de blir de icke. kyl,frys och skafferi är nu påfyllt för ca 2000:- så nu ska vi fan ha mat att laga...! Hejja oss. Hojta till när det är sov dags för theo så går vi runt oxelbergen? VI ska nerååååt! love u. <3

2012-08-28 @ 17:08:34
Postat av: lisa

super fin bild på dig oxå! Fina!!

2012-08-28 @ 17:09:33
Postat av: mamma/mormor

Allt det du skriver är alla tiders. Den mentala biten är allt, förbered i huvudet..... så blir allt sakta verklighet.morgonkram från mig

2012-08-29 @ 06:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0