Frukost

Alltså frukost är för gott för att vara nyttig på morgonen , jag älskar bröd vitt som mörkt , ätet helst god i kvadrat eller vad det heter, sånt riktigt mörkt fast ändå mjukt och saftigt , med ost och gurka eller salami och sånt! Mycket godare än havregrynsgröt !!! förstår mig inte på folk som inte äter någon frukost, frukost är dagens viktigaste mål ( på riktigt ) och jag måsta äta frukost för att komma igång med dagen , sån har jag alltid varit ! Jag ska försöka vara nyttig nu, men de e så jäkla svårt, men jag vet att de bara är svårt de 2 första veckorna sen är man inne i det. Måste kämpa, fast bröd till frukost de ska jag äta ibland. Vi äter fullkorns pasta och ris här hemma nu också, bättre än vanlig, och man står sig längre på det:) Jag vill inte gå på någon diet, varken lchf eller gi passar mig, jag vill ha frukt och alla sorters grönsaker när jag ska vara "nyttig" och de ingår ju inte i lchf, man inte sitta och äta massa fett bara, fy vad vidrigt det var under de 2 veckorna vi provade, ägg med majonäs till frulle och omelett med grädde och bacon, nä fy, det var verkligen inte min grej. Så jag ska bara äta mindre , äta mer frukt och grönt, kanske byta ut något mål mot en dietdrink eller smoothie och inte äta snask i veckorna , om jag verkligen vill ha ngt till helgen så får jag , men jag ska tänka efter noga innan om de är värt de, ska inte dricka läsk, och ska ja dricka läsk ska ja dricka zero! Jag tror inte på överdrivna saker , det är ingen livsstil man kan hålla, jag tror på en balans i kosten som man kan leva med. Och jag vill lära Theo att allt är nyttigt i en rätt mängd, han ska få lördagsgodis men då är de bara en gång i veckan, han ska äta upp sina grönsaker innan han får gå från bordet osv osv, sen ska vi ge honom fullkorn också när han börjar äta, jag tror på att de är nyttigast för småbarn också. Nu ska jag göra frulle!


Kommentarer
Postat av: Daniella

Ja eller så kan man ju äta mobilskal!

2012-08-09 @ 09:40:36
URL: http://daniellagoretti.blogg.se
Postat av: mamma/mormor

Helt rätt tänkt...det tar tid att ställa om den mentala biten...när det gäller sött....men som du säger, har man sagt nej tillräckligt många gånger så är det inte så svårt sen...och frukost är viktigt, du har så rätt.

2012-08-09 @ 17:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0