val

Tänkte på en sak idag när jag steg upp till jobbet. Skulle jobba 7-10, hur nödvändigt egentligen? Sjukt att man blir inringd för en sån pyttetid, de borde skämmas ! Hur som helst, jag tänkte på det att...undra hur många det är som verkligen jobbar med det dom vill och med det dom trivs med och tycker är roligt ?!. Jag skulle aldrig kunna slita och ha mig på ett jobb som jag inte gillar, eller med människor jag inte gillar. Men alla säger att man får ju ta de man får, men samtidigt så finns det ju faktiskt en sak som heter söka andra jobb, nu menar jag inte att man är kvar på ett ställe som får en att må dåligt ett halvår, men att vara kvar på samma jobb i flera år utan att ens försöka söka nytt ? Då får man ju skylla sig själv. Jag skulle då aldrig vara kvar för länge på ett jobb som inte var i min smak.

Iof vet jag inte ens längre vad jag vill göra..igen. Gillar äldre, men hatar stressen på hemtjänser och äldreboenden, man får ju inte tid med sina små gummor och gubbar som man vill, jag gillar psykiatrin, men inte på kliniker, jag älskar utvecklingsstörda, och dom skulle jag kunna jobba med var som helst! Tror jag valt lite fel? Kanske borde läsa utvecklingsstörning efter jag fått barn och varit mammaledig ? Får tänka på det.

Puss kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0