dessa namn....

Det här med namn nu igen...till bebis alltså. Vi har ju fortfarande några som vi gillar, Wilton som jag gillade mest har jag väl fått gömma under duken för min karl vill inte alls att han ska heta det, tyvärr! Jag tycker det är så fint! Men vi enas mer och mer om Colin, det har båda gillat från början, men ändå vill jag inte sätta en stämpel på att han redan heter det för han kanske inte alls ser ut som en Colin när han ploppat ut liksom. Så jag har mina sinnen öppna.
Eliah, Theo och Colin är det nog som är topp 3 nu. Skriv gärna om ni har några fina förslag. De som blivit bortforslade med tiden är Julian, Alvin och Wilton.

Men sen är det ju andranamn och efternamn som ska dit också, och jag frågade faktiskt om Robban ville ha sitt efternamn på sin son, men han sa att det inte gjorde så stor nytta där eftersom att om vi någongång gifter oss så kommer vi ta mitt efternamn ( Tegnér alltså ). Så det blir nog en Tegnér pojke, även om jag kan tycka att jag gärna ser våran son med sin fars efternamn. Men om Robban inte vill så ska jag inte tvinga honom . Men däremot så kommer bebis att få Robbans namn i andranamn, och jag vill ha min fars namn, som också mina bröder och farfar heter. Så tillslut kanske det blir en , Colin Hans Robert Tegnér , och det tycker jag ser bra ut faktiskt :) Inte för mycket och inte för konstiga att utala.

Nu hoppas vi bara att min karl friar till mig en vacker dag så vi får dela efternamn allesammans ;)


Kommentarer
Postat av: mamma

Låter jättefint i mormors öron.

2012-02-20 @ 17:23:12
Postat av: maria

låter fint :D

2012-02-20 @ 21:18:50
URL: http://mochan.blogg.se/
Postat av: Malin Björn-Holopainen

Har du köpt vagn?

2012-02-27 @ 01:46:32
URL: http://Malinbh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0